söndag 7 februari 2010

Snö, snö snö...

Ja, det känns som att det är snö vart än man vänder sig just nu. Måste säga att jag ändå tycker att det är trevligt. Betydligt bättre än regn och slask i alla fall. Inser också att vi sparar minst en omgång tvätt per dag. Inga smutsiga utekläder som måste in i tvättmaskinen för att överhuvudtaget kunna användas igen.

Just nu verkar snöandet ha avstannat för tillfället i alla fall. Men hur går det om det kommer ännu mer? Vart ska vi göra av all snö? Men om man tänker tillbaka lite på hur det var på 70-talet så var det ju så här mycket snö flera vintrar, åtminstånde som jag kommer ihåg det. Kan väl inte påstå att jag har världens bästa minne av den tiden, men nog var det höga snövallar som man byggde snökojor i? Kommer du ihåg om det varit mer snö någon gång på senare år?

Snöröjarna jobbar på för fullt och kollektivtrafiken (fram för allt tågen) verkar ha svårt att komma fram. Blev faktiskt uppringd av media i fredags om undrade om landstinget hade fått lida av att kollektivtrafiken inte hade fungerat som den skulle. Dom ringde aldrig tillbaka så det blev väl inget inslag med den vinkeln den dagen. Självklart har snön ställt till det på olika sätt, jag utgår i från att både en och annan patient och en och annan anställd har haft svårt att komma i tid, men det har inte varit några stora störningar som har kommit mig till kännedom i alla fall.

Vi får väl halka vidare i snömodden och se om det är slut nu eller om det kommer ytterligar mer snö, vi är ju ändå bara i början av februari...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar