tisdag 9 mars 2010

Ibland händer det...

Ibland händer det... Idéer som man tycker att man har pratat om och försökt förklara utan framgång kommer helt plötsligt tillbaka från ett helt oväntat håll.

Jag har försökt att sälja in min idé om vårdlogisktiskt centrum med placering i Norrköping i flera år. Jag upplever att många har tyckt att idén har varit strålande, men när man inte får respons från "rätt" personer så händer det ju inget.

Men så idag på ett möte så beskriver plötsligt "rätt" person hur ett föredrag från en logistiker inom bygg-branschen helt plötsligt har öppnat ögonen på hela aditoriet och den "rätta" personen konstatera glatt att här finns ju massor av synergieffekter med vården. Borde man inte inrätta ett vårdlogistikst centrum? Och borde det inte ligga i Norrköping? Jag kan inte låta bli att utropa att -Det är ju det jag har försökt att berätta och förklara i flera år!!!

Ja, så kan det vara. Får bara hoppa att de nyöppnade ögonen på de "rätta" personerna också gör att vi faktiskt kan få till detta inom kort. Det finns massor att lära mellan all den kunskap som finns inom Universitetets vanliga logistikutbildningar och vårdutbildningarna.

Det skulle vara till stor hjälp för både patienter och medarbetare i vården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar