torsdag 25 mars 2010

Invigning och listor

Igår var det en händelserik dag. Eftermiddagen ägnades åt invigningen av det nya Barn- och ungdomssjukhuset vid Universitetssjukhuset i Linköping där jag hade förmånen att vara en av invigningstalarna.

Måste erkänna att det blev lite mer känslosamt än jag hade tänkt mig. Att stå där framför alla läkare, sköterskor och annan personal som vår familj lärt känna under ganska exakt tre år och prata om verksamheten blev ganska stort. Men det kändes jättekul att få vara med om den här dagen och få se det färdiga resultatet av arbetet med att föra samman barn- och ungdomssjukvården på US till en gemensam enhet. Nu finns verksamheten i fina lokaler med stora ljusa rum för barnen och deras föräldrar och anhöriga. Lekterapin är tillbaka på sin gamla plats igen efter ombygnationen och har också fått ett bra kök att baka muffins och annat gott i.

Jag håller med vår landstingsdirektör Barbro Naroskyin att det är sådan här dagar som gör att "jobbet" känns kul.

På kvällen fortsatte det med antagande av våra modeata vallistor till kommun- och landstingsvalet i Norrköping. Jag får tacka för förtroendet att återigen få toppa lansdstingslistan. Jag hoppas att vi alla tillsammans ska se till att behålla makten och fortsätta arbetet som vi påbörjat med en högre tillgänglighet, större kvaliet och bättre delaktiget för alla patienter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar