måndag 23 augusti 2010

Kampanjen fortsätter!

Idag har landstingskandidaterna varit ute och knackat dörr för att prata vårdfrågor. Känndes som om det fanns ett stort stöd hos de flesta som vi pratade med. Hittade dock ett socialdemokratiskt par som var väldigt trevliga, trots att dom vägrade att ta emot mitt material. Försökte att sticka till mannen i familjen en valsedel, men då röt frun ifrån och hotade med att döda honom på fläcken och det ville vi ju inte vara med om. Allt i en mycket hjärtlig ton får jag väl lov att tillägga. Men den där Anders Borg, var det inte så att han hade varit sosse från början och skulle jag inte kunna fixa så att han gick över till sossarna igen... Jag sa att det nog inte var så troligt och att jag med ganska stor säkerhet kunde säga att han inte hade varit sosse tidigare. Men snäll som man är så lovade jag ändå att jag skulle fråga honom när vi träffades nästa gång om han var beredd att byta parti. Vad gör man inte för väljarna... man vet ju aldrig, dom kan ju ändra sig i sista stund. :-))

I morgon går arbetet vidare med en pressträff med Alliansen i Norrköping på förmiddagen. På eftermiddagen är det dags för en "valduell" med sossarnas förstanamn till landstinget i Linköping, Mats Johansson, som Corren arrangerar, dock utan publik utan i ett av våra sammanträdesrum på landstings kansliet. Annorlunda kan man väl konstatera. Återkommer med resultatet.

1 kommentar: