torsdag 14 januari 2010

Provvalet i full gång

I måndags startade moderaternas provval i Östergötland. Det är självklart en spännande tid för oss alla som ställer upp i valet och se i vilken grad man få kryss av medlemmarna i partiet eller inte.

Som politiker lever man ju ett konstigt liv där resultatet av arbetet utvärderas vart fjärde år, dels internt i sitt parti och hos väljarna på valdagen. Men när man väl vet förutsättningarna så är det ju bara att köra på. Självklart hoppas man ju att medlemmar och väljare ska tycka att man har gjort ett bra jobb, att man har lyckats med det som man har sagt att man ska göra.

För min egen del har hösten varit lite annorlunda då jag till stor del varit ledig för vård av sjukt barn. Vår son är sjuk sedan en längre tid och under hösten har hela familjen funnits med när han fått vård och behandling på Huddinge sjukhus. Nu ser allt ut att gå bra för honom så jag börjar sakta komma tillbaka igen till jobb, möten och politiken.

Jag känner att det finns mycket kvar att göra även om jag är stolt över att vi åstadkommit så mycket under den här mandatperioden. Att få vara med och fortsätta att leda Landstinget i Östergötland känns därför fortfarande utmanande och lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar