onsdag 1 september 2010

Debatt på Östnytt

I morgon torsdag är det dags för en debatt, eller duell, på Östnytt mellan mig och Mats Johansson (S). Ska bli intressant att se hur det kommer att utveckla sig. Östnytt har gjort ett mycket märkligt inslag som har visats idag som en liten förberedelse inför duellen. Som vanligt har Östnytt klippt och klistrat på ett sätt som gör att man blir lite förundrad. Vet inte om man ska eller får kritisera media som ledande politiker, men jag tycker inte att det ska vara någon hemlighet att vi under de senaste åren haft stora duster med just Östnytt. De har allt för ofta haft en benägenhet att klippa hårt i intervjuer. Det har till och med gått så långt att vi har bojkottat Östnytt under vissa perioder. Det var efter att man bland annat klippt in helt andra frågor än de jag hade fått av journalisten vid intervjutillfället i själva påannonseringen av mitt svar. Nu kan jag tycka att man har bättrat sig lite, och duellen i morgon blir ju dirktsänd som tur är.

Som sagt bänkar er framför Östnytt i morgon kväll och följ duellen mellan mig och Mats Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar