söndag 6 december 2009

Bokhyllor...

Bokhyllor är ett stort problem i vårt hem. Vi har helt enkelt för lite bokhyllor för alla dom böcker som finns. I veckan har det gjorts en ommöblering i bokhyllorna för att få plats med det som man vill ha framme. Det är mannen i familjen som får stå för sorteringen, själv har jag inte så stort behov av att spara på alla böcker som jag har läst.

Det som är kul är ju att kunna låna ut och tipsa kompisar om bra böcker och nya författare som man kanske inte vågat sig på tidigare. Jag håller mig mest till deckare och enklare grejer. Min tumregel är att man ska kunna läsa tre sidor varje kväll och ändå hänga med i handlingen. Men trots att jag inte läser så mycket varje dag så blir det en och annan bok i alla fall. Har alltid någon bok på gång, ibland tröttnar man och bryter med en ny, men så kanske man fortsätter efter någon månad eller så.

För att du också ska få lite lästips så har jag gjort en lista med Boktips, det är självklart bara böcker som jag själv läst och tycker är värda att nämna. Jag har som du ser inte kommit så långt på listan ännu, men jag fyller på med fler titlar vart efter.

Saknar faktist en rikgt bra hemsida om böcker, där man kan söka och få synpunkter osv. har kollat på endel listor, men det blir inte så bra tycker jag. Hum... kanske är en idé till en ny hemsida eller blogg - när man nu ska ha tid med den... nja, tillsvidare får du hålla tillgod med min Boktips-lista.

3 kommentarer:

  1. Kolla in den här om du inte redan har gjort det.

    http://www.bokhora.se/blog/

    /Jonas

    SvaraRadera
  2. Betr. Bokhyllor
    Förutom att de fylls med böcker som inte till slut inte får plats så är de dammsamlare. Men det mest intressanta är att man i uttrymmet mellan yttre raden och bakväggen plötsligt hittar en bok/böcker som man letat efter och man trott varit försvunna eller en bokmal som varit framme.
    Lars W

    SvaraRadera
  3. Tack Jonas, jag ska spana in bogg-tipset.

    SvaraRadera